sobota 14. února 2015

Den svatého Valentýna

Dnes je 14.února, kdy mnozí z vás slaví svátek svatého Valentýna, tedy svátek lásky. Svátek je pravděpodobně odvozen od svátku Lupercalia slaveném ve starověkém Římě. Legenda říká, že tento den začal být známý díky knězi Valentýnovi, který tajně a proti vůli císaře oddával zamilované páry. Byl zatčen a popraven právě 14.února. 
Vyšila jsem srdce s motivem růží a dlouho jsem nevěděla, jakým způsobem tuto výšivku využiji. Nakonec vznikl polštářek, který se hodí právě k tomuto dni.

Jako malá jedlá pozornost pro mé blízké vznikly i mini bábovičky a protože chutnaly, podělím se s vámi o recept.


Bábovka s vlašskými ořechy a nugátem

6 vajec
280 g másla
250 ml smetany ke šlehání nebo mléka
360 g polohrubé mouky
280 g moučkového cukru
1 prášek do pečiva
100 g vlašských ořechů
150 g nugátu
špetka soli
rum

Máslo s polovinou cukru vyšlehejte do pěny a přidejte žloutky. Opatrně střídavě přidávejte prosátou mouku s práškem do pečiva, rum a smetanu. Se špetkou soli vyšlehejte sníh a přidejte zbylý cukr. Hotový sníh vmíchejte do těsta, přidejte nasekané ořechy a nugát. Pečte ve vymazané a vysypané formě v troubě předehřáté na 160°C asi 60 minut.

Toto je recept na klasickou velkou bábovku. Já jsem udělala menší úpravy. Pekla jsem z poloviční dávky a i tak jsem měla 16 ks mini báboviček. Cukr jsem nepoužila moučkový, ale třtinový a místo nugátu čokoládové floky.
Dobrou chuť

Romana  




Žádné komentáře:

Okomentovat